Blijf verbonden op zee! Probleemloos internetten tijdens uw cruise

Tijdens het reizen delen we onze ervaringen graag met de mensen van wie we houden. Afhankelijk van de cruise die u heeft geboekt, brengt u misschien weken door op de oceaan – en in die tijd kunt u uw vrienden en familie op de hoogte houden.

Vroeger was het gewoon mogelijk om tijdens een cruise verbonden te blijven met familie en vrienden door duur te bellen met de scheepstelefoon of wanneer u aan land ging en een telefooncel kon gebruiken. Maar als u geen fan bent van betalen per minuut hoeft u zich geen zorgen te maken! Tegenwoordig bent u niet beperkt in uw communicatiemogelijkheden. Bellen, sms’en, e-mailen – alles is nu mogelijk op zee. Met Wi-Fi en mobiele pakketten op cruiseschepen blijft u verbonden terwijl u geniet van uw reis.

Ervaringen delen

Deel uw ervaringen met Wi-Fi op cruiseschepen
Of u nu een kort weekendje weg bent of een lange oceaanreis maakt, de kans is groot dat u thuis met uw geliefden wilt inchecken. Tegenwoordig zijn we eraan gewend om hen te vertellen dat het goed gaat of onze ervaringen onmiddellijk te delen.

Sms’en, video’s verzenden of foto’s delen: de mogelijkheden zijn tegenwoordig eindeloos. Of u nu incheckt op social media of onderzoek doet naar de geschiedenis van de havens die u gaat bezoeken, u bent altijd verbonden aan boord. Heeft u een adembenemende foto gemaakt van een zonsondergang op de oceaan, een video van uw dag op het strand of het ontdekken van een stad? Eenmaal terug op het cruiseschip kunt u met Wi-Fi deze kostbare momenten delen.

Aan boord online gaan: rechtstreeks vanuit uw kamer of een internetcafé
Dankzij moderne technologie zijn bijna alle moderne cruiseschepen uitgerust met satellietinternet aan boord. Om de Wi-Fi van uw cruiseschip te gebruiken, kunt u zich aanmelden met uw telefoon, net zoals u dat aan land zou doen. Sommige maatschappijen brengen activeringskosten in rekening. Controleer van tevoren of Wi-Fi overal in het schip of alleen in de openbare ruimtes van het schip beschikbaar is. Grotere schepen kunnen een internetcafé of een aangewezen ruimte hebben die 24 uur geopend is.

Zelfs als u problemen ondervindt met uw mobiele apparaten, kunt u online gaan in het internetcafé. U zou vanuit uw passagiershut verbinding moeten kunnen maken met verschillende apparaten, zoals uw smartphone, uw tablet of uw laptop. Let op: sommige lijnen bieden geen internetverbinding tijdens trans-Atlantische cruises. Aan de andere kant kunt u dan wel volop genieten van het moment en een pauze nemen van uw telefoon!

Internetcafé's

Internetpakketten op cruiseschepen: uw opties
Om verbonden te blijven via het internet tijdens een cruise, zijn er twee opties: u kunt een speciaal internetpakket kopen of u betaalt onderweg. Bij de eerste betaalt u een vast bedrag per cruise of per dag voor beperkte of onbeperkte internettoegang. Bij de laatste rekent de cruiselijn u aan per gebruikte gegevens of per surftijd.

Als u graag foto’s plaatst of video’s bekijkt, kunnen de megabytes aan gegevens snel oplopen, dus houd rekening met uw internetgewoonten. Praat met uw cruise specialist om een geschikt plan voor u te vinden. Goed om te weten: sommige cruisemaatschappijen bieden gratis Wi-Fi in aangewezen gebieden! Sommige websites kunnen echter worden geblokkeerd.

Speciale pakketten op maat van uw behoeften
Als u een actieve gebruiker bent, is een speciaal pakket aangeboden door de cruiselijn wellicht de beste optie voor u. Een populair aanbod is het zogenaamde “Social media Wi-Fi-abonnement” dat normaal gesproken typische sociale media-apps zoals Twitter, Pinterest, Facebook, Instagram en WhatsApp omvat. Deze pakketten zijn perfect om in contact te blijven met vrienden en familie. Als u onbeperkte web toegang en hogere snelheid wilt, evenals functies die afhankelijk zijn van mobiele netwerken, zoals bellen vanuit de app, koop dan een onbeperkt internettoegangspakket. Dit pakket biedt u de beste verbinding – verhalen, foto’s en video’s delen was nog nooit zo eenvoudig!

Houd er rekening mee: het is meestal goedkoper om een ​​Wi-Fi-pakket vóór het inschepen te boeken in plaats van terwijl u al aan het varen bent. U kunt tot 30% van de prijs besparen als u uw pakket online boekt.

Wi-Fi tips

Algemene tips om het meeste uit uw geselecteerde internet- of telefoonabonnement te halen
Er zijn een paar tips die we u willen geven voordat u het cruiseschip betreedt: Allereerst, als u niet van plan bent uw gegevens op zee te gebruiken, raden we u aan uw telefoon in vliegtuigmodus te zetten. Door dit te doen, voorkomt u onnodige roaming-kosten die van toepassing kunnen zijn als u verbinding maakt met internationale netwerken. Schakel bovendien meldingen en automatische app- en software-updates uit om geld en gegevens te besparen.

Als u uw gegevens niet voor telefoongesprekken wilt gebruiken, schakelt u deze uit om roamingtarieven te voorkomen. Verder controleert u bij het binnenkomen van een haven of er een optie is voor gratis Wi-Fi. En tot slot: houd in het algemeen de verbindingssnelheden in het oog en stel activiteiten met een hoog datavolume uit totdat u in een haven aankomt of in de buurt van de kust bent.

Maar bovenal: geniet van uw cruise en deel uw avonturen met de mensen van wie uw houdt!

Mocht u nog vragen hebben over het contact houden tijdens uw cruise, aarzel dan niet om contact op te nemen met op te nemen met op te nemen met één van onze cruise specialisten door te bellen naar 020 220 41 41. We helpen u graag verder!



Voeg commentaar toe

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *